utorok 3. marca 2009

Chrobak


Som chrobak. Prepletam kratkymi nohami a hladam intenzivnymi krokmi svoje miesto na zemi. Hladam strom na ktorom by som mohol prezit zivot. Zatial som bol taky maly skodca. Najprv som zil na hruske, ale ked ju postriekali velkym mnozstvom chemikalii, presidlil som na vedlajsiu jablon, lebo sa tam uz nedalo dychat. Jablon vyzerala byt zdrava, kvitnuca. Ked vsak prisla zima tak som ani na nej nedokazal najst potrebnu ochranu, a vacsie chrobaky ma z nej sotili na zem. Vratil som sa teda na hrusku. Sedim si teda na hruske len tak spokojne a cakam kam vetry zafukaju. Cakam? Nie, ja necakam. Vyliezol som na najvyssi konar a pozeram sa do dialky. Slnko mi osvetluje tvar a hlava mi vyri myslienkami. Vidim, vidim strom, ktory sa mi paci. Ani slnko mi nezabranilo v krasnom vyhlade. Idem teda tam. Tam mi bude dobre. Pokusim sa o modifikaciiu zo skodca. Nove podmienky si to budu vyzadovat. Naucim sa lietat, aby som ta dosiel skor. Uz ma nic nezastavi.

Žiadne komentáre: